Výstavba

Občan a územní plán

Občan a územní plán při koupi nemovitosti a přípravě výstavby nebo jiném záměru na využití pozemku.

Základní informace k životní situaci:

Územní plán určuje zásady organizace území, stanovuje, kde lze stavby umístit, podmínky pro výstavbu a  jiné využití území, apod.
Občan se potřebuje ve svém zájmu včas seznámit s podmínkami schválenými v územním plánu, zejména:

  • * při koupi nemovitosti
  • * při záměru stavět nebo měnit využití stavby či pozemku.

Kdo je oprávněn v této věci jednat:

V této věci může jednat přímo občan nebo kdokoliv, kdo jej zastupuje.

Podmínky a postup řešení:

Ve vlastním zájmu byste si měli zjistit zda:

  • * je pro obec vydaný územní plán a jaké jsou v něm vymezeny podmínky pro požadovanou lokalitu či pozemek
  • * pro lokalitu (pozemek) není vydán některý druh územního rozhodnutí (o stavební uzávěře, rozhodnutí o chráněném území nebo o ochranném pásmu) a z něj vyplývající omezení (u příslušného stavebního úřadu).

Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:

Zjistěte, zda existují dokumentace či rozhodnutí uvedené výše a z jejich obsahu zda existují omezující podmínky pro koupi nemovitosti nebo pro změnu využití vámi kupované nemovitosti.

Na které instituci životní situaci řešit:

Potřebné informace zjistíte buď na:

  • * příslušném obecním úřadě  - OÚ Dražice (starosta)
  • * Městský úřad Tábor, odbor územního plánování

Jaké doklady je nutné mít s sebou:

Pro běžnou informaci je nutné mít snímek katastrální, pozemkové mapy s číslem pozemku a katastrálním územím, na kterém se nemovitost nachází nebo je záměr výstavby či změny jeho využití zamýšlen.

Pro poskytnutí územně plánovací informace podle § 21 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, je nutné předložit podle § 2 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení,veřejnoprávní smlouvy a územního opatření, uvést konkrétní požadavky na informaci v souvislosti se svým záměrem na změnu v území a konkrétní údaje o svém záměru, zejména účel a technické provedení stavby nebo jiného opatření v území.

Výše poplatku a možnosti úhrady:

Správní a jiné poplatky nejsou předepsány.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení:

Lhůta pro písemné vyřízení žádosti o informace je 30 dnů (dle správního řádu). Při osobní návštěvě v úřední dny vám musí být umožněno nahlédnutí do dokumentace.

Formuláře

 

Územní plán obce je k nahlédnutí na obecních internetových stránkách zde a nebo v úředních hodinách na obecním úřadě.