Občan a územní plán
Občan a územní plán při koupi nemovitosti a přípravě výstavby nebo jiném záměru na využití pozemku.
Základní informace k životní situaci:
Územní plán určuje zásady organizace území, stanovuje, kde lze stavby umístit, podmínky pro výstavbu a jiné využití území, apod.
Občan se potřebuje ve svém zájmu včas seznámit s podmínkami schválenými v územním plánu, zejména:
- * při koupi nemovitosti
- * při záměru stavět nebo měnit využití stavby či pozemku.
Kdo je oprávněn v této věci jednat:
V této věci může jednat přímo občan nebo kdokoliv, kdo jej zastupuje.
Podmínky a postup řešení:
Ve vlastním zájmu byste si měli zjistit zda:
- * je pro obec vydaný územní plán a jaké jsou v něm vymezeny podmínky pro požadovanou lokalitu či pozemek
- * pro lokalitu (pozemek) není vydán některý druh územního rozhodnutí (o stavební uzávěře, rozhodnutí o chráněném území nebo o ochranném pásmu) a z něj vyplývající omezení (u příslušného stavebního úřadu).
Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
Zjistěte, zda existují dokumentace či rozhodnutí uvedené výše a z jejich obsahu zda existují omezující podmínky pro koupi nemovitosti nebo pro změnu využití vámi kupované nemovitosti.
Na které instituci životní situaci řešit:
Potřebné informace zjistíte buď na:
- * příslušném obecním úřadě - OÚ Dražice (starosta)
- * Městský úřad Tábor, odbor územního plánování
Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Pro běžnou informaci je nutné mít snímek katastrální, pozemkové mapy s číslem pozemku a katastrálním územím, na kterém se nemovitost nachází nebo je záměr výstavby či změny jeho využití zamýšlen.
Pro poskytnutí územně plánovací informace podle § 21 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, je nutné předložit podle § 2 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení,veřejnoprávní smlouvy a územního opatření, uvést konkrétní požadavky na informaci v souvislosti se svým záměrem na změnu v území a konkrétní údaje o svém záměru, zejména účel a technické provedení stavby nebo jiného opatření v území.
Výše poplatku a možnosti úhrady:
Správní a jiné poplatky nejsou předepsány.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro písemné vyřízení žádosti o informace je 30 dnů (dle správního řádu). Při osobní návštěvě v úřední dny vám musí být umožněno nahlédnutí do dokumentace.
Formuláře