1) Oficiální název
Obec Dražice
2) Důvod a způsob založení
Obec Dražice jako základní územně samosprávný celek je založena na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jako základní územně samosprávný celek dle čĺ. 99 tohto právního předpisu.
Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů.
Nadřízeným správním orgánem je při postupech podle správního řádu a daňového řádu krajský úřad.
Dozorovým a kontrolním orgánem je ve vztahu k samostatné působnosti Ministerstvo vnitra, ve vztahu k působnosti přenesené krajský úřad.
Přezkum hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok provádí krajský úřad nebo auditor (auditorská společnost).
3) Organizační struktura
4) Kontaktní spojení
Obec Dražice
Dražice 166
39131 Dražice
Telefon: 381239680
Fax:
E-mail: urad@obecdrazice.cz
Www: www.obecdrazice.cz
ID DS: sg3bs2i
E-podatelna: podrobnosti o e-podatelně
5) Případné platby můžete poukázat
Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti.
Číslo účtu: 2329301/0100
Banka: Komerční banka
6) IČ
Identifikační číslo organizace (IČ): 00252239
7) DIČ
Daňové identifikační číslo (DIČ): CZ00252239
8) Dokumenty
8.1. Seznamy hlavních dokumentů
* Místní program obnovy venkova
8.2. Rozpočet
* zeřejnění schváleného rozpočtu obce
* zveřejnění rozpočtových opatření obce
* zveřejnění střednědobého výhledu rozpočtu obce
* zveřejnění výkazu plnění rozpočtu obce
* zveřejnění závěrečného účtu obce
* zveřejnění rozpočtu Základní školy a Mateřské školy Dražice, okr. Tábor
* zveřejnění střednědobého výhledu rozpočtu Základní školy a Mateřské školy Dražice, okr. Tábor
9) Žádosti o informace
Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu obecního úřadu, za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu obce, nebo do datové schránky obce.
10) Příjem žádostí a dalších podání
- Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na obecním úřadě obce v úředních hodinách.
- Písemné podněty je potřeba adresovat na adresu obecního úřadu.
- Elektronické podněty je potřeba adresovat na elektronickou podatelnu obce nebo do datové schránky obce.
Vyřizování příslušných podání se řídí odpovídajícími právními předpisy (správním řádem, daňovým řádem apod.).
Kontakty na úřad včetně úředních hodin.
11) Opravné prostředky
Odvolání:
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů:
- proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal - srov. § 81 a násl. správního řádu
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů:
- proti rozhodnutí správce daně lze podat odvolání ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí (resp. i před doručením rozhodnutí) u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno - srov. § 109 a násl. daňového řádu
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u povinného subjektu (obce), která napadené rozhodnutí vydala - srov. § 16 a násl. SvInf
Stížnost:
- proti postupu při vyřizování žádosti lze podat stížnost do 30 dnů ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace u povinného subjektu (obce), která žádost nevyřídila, ačkoliv měla - srov. § 16a SvInf
12) Formuláře
Formuláře, kterými se lze obracet na obec jsou přístupny zde. Tyto formuláře lze získat také na obecním úřadě v úředních hodinách.
13) Návody pro řešení nejrůznějších životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací včetně potřebných formulářů, nebo jejich vzorů, naleznete především na stránkách portálu veřejné správy České republiky.
O informace pro řešení životních situací můžete požádat na místním úřadu , osobně nebo elektronicky.
Místní životní situace jsou řešeny především obecními vyhláškami a zprávami pro občany, zveřejněnými na úřední desce .
14) Předpisy
Nejdůležitější používané předpisy
- Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů,
- Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky,
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 250/2004 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/.
Vydané právní předpisy
15) Sazebník úhrad za poskytování informací
-
Bude-li obec požadovat za poskytnutí informací úhradu, oznámí tuto skutečnost písemně žadateli před poskytnutím informace.
-
Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, obec žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta neběží.
-
Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen, uvedených v sazebníku.
-
Pořizování listiny kopírováním:
-
Pořízení listiny tiskem:
-
Náklady na poštovní služby při odesílání 50 a více listů – dle platného ceníku České pošty s.p.
-
Poskytnutí informace na disketě či CD 10,- Kč za disketu či CD.
-
Hodinová sazba na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací 300,- Kč.
16) Licenční smlouvy:
Výhradní licence nebyly poskytnuty.
17) Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999Sb.
Výroční zprávy za předchozí roky jsou zveřejněny v samostatné sekci .
Pověřenec pro ochranu osobních údajů
Telefon: 607513620
E-mail: milada.vopalkova@sms-sluzby.cz